zondag 3 juli 2011

Wasmachineleed

Het was natuurlijk onderhand een kwestie van tijd... Marcel en ik wonen onderhand dik 10 jaar samen en tja al onze apparatuur is natuurlijk ook 10 jaar oud.

De afwasmachine die al in de woning zat toen wij hier kwamen wonen had het vorig jaar begeven en afgelopen week is mijn grootste vrees gebeurt... de wasmachine is er mee gestopt! Naja gestopt... hij is spontaan aan de kook gegaan! ik kom in de schuur op het moment dat ik verwacht dat de machine klaar is staat dat ding daar kokend heet, nergens meer op reagerend, zelfs het frontje van het bakje waar de wasmiddel in moet is er af gesmolten!
Marcel heeft snel al het water af laten lopen in een teiltje, af laten koelen en met veel moeite hem volledig leeg laten pompen, de was er uit gehaald en nu tja zodra je hem aanzet klapt de stop er uit! Kortom na 10 jaar trouwe dienst moeten we afscheid van de wasmachine nemen...

Vandaag dus opzoek naar een nieuwe wasmachine geweest en het is een Nordland geworden kortom het zelfde merk als onze afwasmachine die ons erg goed bevalt (nu 1 jaar hier in huis) dus nu de schuur opruimen, afwasmachine afkoppelen en vrijdag komt de nieuwe en Marcels moeder is zo lief een wasje voor ons te draaien dus daar vandaag wat gebracht, gelukkig was ik voor de verandering goed bij met de was!

Nou aan de slag in de schuur, grofvuil is gepland voor volgende week dus kan alles mooi mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten