vrijdag 25 november 2011

De tuin winter klaar maken


 
Het moest er eindelijk van komen de tuin moet winter klaar gemaakt dat betekend harken, vegen, snoeien en vooral goed snoeien want anders heb ik toch een klein probleempje straks in het voorjaar... de seringenboom was dit jaar heel erg gegroeid, het kleine boompje blijft nog steeds leven ondanks dat Zita hem al 2x tot de grond heeft gesnoeid helaas doet ze dat niet meer dus moet ik het doen!

Vandaag was het mooi droog weer, niet te koud dus ondanks dat ik geen zin had om ook maar iets te doen toch maar mijn jas en bergschoenen aan getrokken en met een snoeitang de tuin in gegaan. Zita natuurlijk ook mee de tuin in aangezien zij mij anders buiten sluit dmv de poot op de onderste knip te zetten omdat ze dan ook naar buiten wil want ze staat heel zielig voor het raam te kijken. Helaas heeft ze dit al eens in het verleden gedaan!

Dus met z'n tweetjes de tuin in, eerst al het blad weg wat was gevallen, daarna goed snoeien en natuurlijk hielp Zita mee de takken wat kleiner te maken.

Daarna in de weg gaan zitten want ze kwam er achter dat ik nog koekjes in mijn jaszak had van gisteren. Na een tijdje was zij het behoorlijk zat en wou naar binnen, maar toch weer naar buiten of toch naar binnen? Toen alles wat gesnoeid moest worden gesnoeid was alles weer harken en besloot ik eigenlijk dat Marcel de rest mag op ruimen! De klussen voor hem zijn dus al het groen in de container doen en het grind even goed harken daar ligt nog wat blad en de verdeling moet nog weer goed!

Ik heb nog even alle potten om hoog gezet ivm vorst aan de grond en hopelijk houdt de rozemarijn het nog even goed vol zodat ik die nog lekker bij het eten kan gebruiken! Alle troepjes uit de tuin, Zita's ballen verzameld en als Marcel dit weekend gedaan heeft wat ik voor hem heb laten liggen is de tuin winter klaar! Heerlijk gevoel dat het in elk geval nog gedaan is voordat het echt koud wordt en de sneeuw gaat vallen!

Eigenlijk moet de zonwering nog helemaal schoon gemaakt worden maar daar had ik vandaag even geen zinin dus ach dan moet dat maar wachten tot het voorjaar of als er nog een hele mooie dag is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten