zondag 10 april 2011

Even aan het "tuinieren"

Door het mooie weer heb ik helemaal de kriebels om de tuin aan kant te hebben. Marcel heeft afgelopen week een andere hogedruk reiniger gekocht incl terrasborstel dus ik kan nu eindelijk zelf weer de straat afspuiten want de gewone spuitkop werkt voor mij niet.

Vrijdag heb ik op het plein leuke bosviooltjes gekocht, helaas bedacht ik dat terwijl mijn fietstassen vol zaten en ik een tree mee wou nemen met 18 stuks.. oeps... maar het lukte natuurlijk wel! gelukkig is het maar een paar minuten fietsen naar ons huis.
Vol goede moed heb ik de bakken voor het huis en achterin de tuin gevuld met de viooltjes maar natuurlijk was de tussendeur in huis dicht en zat ik rare capriolen uit te halen om de deur te openen, het resultaat was zand in de woonkamer!
De bakken zaten weer in hun houders en daarna maar de hogedrukreiniger gepakt. De waterslang uitgerold door het huis naar de voorkant en de grindtegels na 7 jaar maar eens een beurt gegeven (was blijkbaar hard nodig. De puf was daarna er aardig uit maar helaas kwam ik in de woonkamer en bleek de tuinslang lek te zijn! Dus ik had een zwembad midden in de woonkamer lang leve de plavuizen! Dus even goed aan het dweilen geweest alle zooi opgeruimd en toen was ik het echt zat!

Zaterdag moest Marcel toch werken en ben ik er gelijk maar uit gegaan, de buren waren toch al wakker dus gelijk de achtertuin maar goed aangepakt!

De hele straat gespoten, de terrassen weer op orde, bierbank weer naar buiten en daarna genieten maar en heerlijk met Zita in de zon gelegen.

Nu nog de ramen wassen en het onkruid tussen het grind weg zien te krijgen... ach dat komt nog wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten