dinsdag 4 januari 2011

Sopraan en Alt blokfluit weer gekocht

Jaren lang heb ik sopraan en alt blokfluit gespeeld maar de fluiten en muziek boeken had ik sinds mijn verhuizing 10 jaar geleden niet meer...
Soms baalde ik wel, andere tijden dacht ik er niet meer aan maar de laatste tijd begon het toch wel weer te kriebelen mijn oude vertrouwde instrument weer te bespelen..

Dus laatst heb ik de stoute schoenen aan getrokken (oftewel laptop gepakt) en ben ik weer naar de site van Tonika Music te Groningen gegaan.. dit was zeker niet de eerste keer maar nu heb ik echt op de "bestelknop" gedrukt.

Gisteren toen ik thuis kwam stond Marcel de sopraan al vals te maken hij had me zien aankomen en stond om het hoekje met de voordeur open er op te blazen (maar hij kan het absoluut niet haha)
 
Nu moet ik alleen alle muziek boeken weer vinden het liefst niet nieuw want de prijs om alles in 1x te kopen loopt dan al snel richting de 50 euro en ik ga eerst voor de alt blokfluit boeken die zijn voor mij het belangrijkste want de alt heeft nog altijd een mooi warm geluid ondanks dat hij van plastic is (wie weet koop ik ooit als ik weer echt speel een mooie houten)

Ik merk nu al wel dat ik heeeeeel veeeeeel ben vergeten.. het "normale" spelen wil nog wel maar de afwijkende noten zoals met een b of # er voor die worden al een stuk lastiger kortom wordt hard oefenen en wie weet lukt het me binnenkort wel weer... en dan komt misschien de vingervlugheid ook wel weer terug....

1 opmerking:

  1. In ieder geval knap. Zelf ben ik met de blokfluit (verplicht les) nooit verder gekomen dan met moeite één kerstliedje.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen