dinsdag 27 september 2011

Happie birthdaaaaj tooooo meeeee :)


Ja eindelijk was het dan echt zo ver.. ik ben 30 geworden slik ik ben niet jong meer het einde is in zicht de eerste rimpels zijn vandaag spontaan gekomen gelukkig zijn de grijze haren nog ver te zoeken alhoewel ik die wel van Marcel nog een keer krijg!


's morgens eerst rustig wakker geworden en toen ik het bed uit wou gaan stond Marcel al voor me met zijn handen op de rug met een cadeautje.. Mijn cadeautjes kunnen 2 kanten op 1 ontzettend nuttig of 2 totaal nutteloos maar oooooh zo schattig!

Van Marcel krijg ik vaak nuttige cadeautjes omdat ik daar ook om vraag.. jaren geleden was het een stofzuiger, vorig jaar van een aantal samen een 5 delige pannenset met deksels natuurlijk en dit jaar kreeg ik van Marcel een set met BK koekenpannen! Kortom ik ben helemaal happy er mee want de anderen waren echt aan vervanging toe en tja dan koop je toch niet van die hele dure en deze bakken toch fijner!

Snel de kleren aan en op fiets naar mijn werk, collega die bij de september-jetjes hoort zou het gebak op halen bij de Ugchelse Kei en ik moest gewoon werken. Om 10 uur kwamen de collega's die het gebak hadden opgehaald en om 11 uur hebben we met z'n allen lekker een gebakje gegeten! Om vervolgens om half 12 ongeveer echt aan de slag te gaan en om 12 uur al het werkoverleg in te rollen ja het ging lekker vandaag!

Om half 2 ben ik richting huis gegaan, snel het deeg voor de mini pizzaatjes gemaakt, boodschappen gedaan want de bloem was bijna op ik had toch meer gebruikt dan verwacht en voor de hamburgerbroodjes had ik ook nog bloem nodig! Dus boodschapjes gehaald, de keuken weer in eerst de monchou taart gemaakt, de koelkast in, het deeg voor de hamburgerbroodjes klaar gemaakt en door met kippenvleugeltjes bakken, mini hamburgertjes maken, tomato maison (zie recepten) gemaakt en gelukkig kwam Marcel ondertussen thuis die mij nog heeft geholepn en op naar het volgende recept naja zelf bedachte tomatensaus voor de pizzaatjes, broodjes bakken, alles snijden voor de nachos en door gaan!

Rond 7 uur kwam de buuf aan waaien, vervolgens gezellig samen allemaal kaarsjes buiten aangestoken, de waxinelicht houdertjes in de begroeide seringenboom opgezocht en water uit gegooid om er weer in te hangen met een gezellig kaarsje al met al was de tuin mooi gezellig verlicht met allemaal kleine lichtpuntjes en Marcel heeft de vuurkorf aangestoken want die hadden we nodig voor het marshmallows roosteren!

Ondertussen kwamen ook Esther en Miranda, de parents, Nicolien en Freeke met Takkie en Diana binnen! Ze hadden allemaal super leuke cadeautjes bij zich waar ik morgen heerlijk tussen ga neuzen want het was allemaal echt helemaal iets voor mij! Van staafmixer tot super lekkere olie tot bakspullen en deurmat!

Moeders had de senseo en waterkoker al gevonden die ik even voor de gelegenheid op de eethoek had neergezet die als buffettafel diende en startte we met muffins, brownies, chocolade koekjes en slagroomsoesjes om vervolgens over te gaan op alle hapjes die ik smiddags had gemaakt. Helaas gaf het bakpapier van de Hema wat problemen en gingen de pizzaatjes niet meer van het papier af!! Wendy heeft dus een tijd staan prutsen om vervolgens een groot deel van de pizzaatjes te redden van de prullenbak! Tussendoor hebben we heerlijk marshmellows staan roosteren boven de vuurkorf wat heeeeerlijk smaakte!

Zita probeerde ondertussen nog een kippenvleugeltje te jatten maar helaas had Diana haar in de smiezen en hoefden we gelukkig niet naar de dierenarts met haar! Natuurlijk gaf Zita het in de tussentijd nog niet op en probeerde verder te gaan met eten jatten tja een buffet waar we niet continu naar zaten te kijken is natuurlijk een uitgelezen kans voor een beagle op strooptocht!

Aan het einde van de avond ging iedereen moe en vol naar huis. Even snel het huis een beetje op orde gemaakt dat Zita nergens bij kan en morgen zien we de zooi wel! Gelukkig doet de afwasmachine morgen zijn werk en hoef ik daarvoor niet zelf in de keuken te staan

Al met al een super 30ste verjaardag gehad en echt een ontzettend jarig gevoel dankzij alle lieve mensen om me heen die langs zijn geweest, belden, smsden, twitterden, via facebook en hyves berichtjes stuurden, kaarten en whatsapp berichten!

En nu oogjes dicht en snaveltje toe...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten