vrijdag 3 december 2010

Kerstboom

Ja ik weet het ik ben vroeg dit jaar, de Sint is nog niet weg maja het is dit jaar even niet anders (en ik stond te trappelen)
Normaal tuig ik de kerstboom weekend na 5 december op en tuig hem voor 6 januari af (drie koningen en Marcels verjaardag)

Vanmorgen eerst nog even naar de kerst Blokker voor zilveren haakjes voor de ballen en ik had gisteren al bij de action een nieuwe streng lampjes gehaald. Verder nog een paar leuke vogeltjes, mand voor om de poot van de kerstboom en 2 engeltjes gehaald voor in de boom.
Marcel had vanmorgen al alles voor mij naar beneden gebracht want we zouden naar voetbal vandaag maja door het weer afgelast dus ik had de tijd!

Natuurlijk had ik hulp van onze trouwe beagle die uit pure nieuwsgierigheid altijd haar kop in de bakken stopt, toekijkt en standaard in de weg loopt... maar na anderhalf uur had ik die boom weer in elkaar en alle glimprut die ik de afgelopen jaren in had zitten er af gehaald. En toen kon het optuigen beginnen!

Voorgaande jaren had ik het altijd bruin groen maar dit jaar grijs, paars en wit dus het was een waar feest! Eerst uit de bak alle oudere paarse ballen gezocht en daarna al het nieuwe uitgepakt!
De lampjes in de boom helaas was er toch

De lampjes in de boom helaas was er toch een streng kapot maar ik had gelukkig een nieuwe! Daarna de paarse kralensnoeren en toen ging het echte feest beginnen de ballen!

 
De grote ballen heb ik er eerst in gehangen daarna alle andere leuke dingetjes zoals sleetjes, vogeltjes, rendieren, engeltjes, hartjes van wilgentakjes, houten hartjes en tinnen hartjes, vogelhuisjes en daarna de mini kerstballetjes paarse ronde balletjes, witte hartjes en grijze sterretjes.


Al met al was ik eindelijk net na 6 uur klaar moe maar voldaan zit ik nu op de bank heerlijk naar de kerstboom te kijken en je ziet continu wat anders! al met al oogt hij toch rustig door het kleurgebruik maar spannend genoeg om te blijven kijken!

Maar eerst nog even gezellig met Marcel het gourmetset aangedaan en heerlijk samen gegeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten