zaterdag 10 december 2011

Kerstcadeautjes shoppen in Deventer


Afgelopen vrijdag zat ik te twijfelen zal ik met de trein naar Deventer gaan of zaterdag met de auto... aangezien er een rustige dag op mijn planning stond voor zaterdag besloot ik toch maar met de trein naar Deventer te gaan want ja je bent er toch zo! Van het station naar het centrum ben je ook zo gelopen dus ach even grote meid zijn en naar Deventer!

In Apeldoorn hadden we al wel een paar cadeautjes gekocht op donderdagavond en daarna even wat gegeten in de stad maar nog lang niet alles! Aangezien ik zelf even naar Dille en Kamille moest besloot ik alles maar in Deventer te zoeken. Natuurlijk ging dit niet zo heel erg snel want ik ben niet super bekend in Deventer kan het centrum vinden, de straat waar Dille en Kamille zit maar verder.... niet waar welke winkel zit dus het was wat meer zoekwerk. Het voordeel van dat zoeken was natuurlijk wel dat je bijzondere winkeltjes tegen komt in straatjes waar je anders nooit had gekeken.

Eerst naar de V&D en daar super schattige waxinlichthoudertjes voor de slaapkamer gevonden maar er kan ook een gewone kaars in gezet worden dus ideaal eigelijk! Van dat hele mooie blauwegroenige gerecyclede glas waar ik ook een aantal flessen van op de slaapkamer heb staan met kunstbloemen dus eindelijk precies de goede kleur!!
Verder kon ik daar weinig vinden dus even via de markt naar Dille en Kamille waar ik genoeg weer zag wat leuk was en helaas kwam ik er dus achter dat de weckpotjes waar ik de thee in heb staan op het aanrecht uit de handel zijn :-( Dus maar een vervangend potje meegenomen maar bij thuiskomst kwam ik er dus achter dat er maar de helft in past van de thee dus moet nog weer op jacht naar een groter potje... die vierkante hadden precies de goede maat.

Gelukkig hadden ze daar nog veel meer leuke dingen voor mij! Dus thuis gekomen met nieuwe klemmetjes voor op de koelkast, weckpotjes, rooibos baked apple thee en opeens bedacht ik laat ik voor de zekerheid even mijn collega bellen of zij die ook nog moest hebben dus ook nog maar 2 zakken voor haar mee genomen!

Vervolgens nog de Kruitvat, Etos, boekenwinkel en weet ik veel allemaal in geweest... 

Halverwege mijn zoektocht had ik even een eet en plas pauze nodig dus hop de Hema in en even een kaasbroodje en warme chocomelk om vervolgens weer door te gaan. Net op het moment dat ik van plan was te vertrekken begon het opeens hard te regenen! Naja muts op en naar buiten gelukkig was de bui snel over.

Even de ICI Paris en Douglas in en gelijk was ik blij met de vestigingen in Apeldoorn die zijn echt veel groter dus helaas daar geen slag kunnen slaan met lekkere geurtjes.

Tijdens de zwerftocht door Deventer kwam ik opeens bij het Iordenshofje langs en ik wist dat daar een cache lag! De vorige keer dat ik wou kijken was het ontzettend druk dankzij het mooie weer en de markt maar nu was het rustig dankzij het druilerige weer. Ik wist waar ik ongeveer moest kijken want daar had ik al naar gekeken de vorige keer en ja hoor binnen no-time had ik de cache te pakken een micro! Dit was mijn 2de micro in Deventer de andere die ik al had gevonden was die bij de vrouwengevangenis.  Voor de liefhebbers de cache van het Iordenshofje kun je vinden via http://www.geocaching.com

Vervolgens door voor nog wat shoppen bij leuke kleine winkeltjes met leuke en lekkere dingen! van kleine speciaal zaakjes tot een voordeel toko.

Vervolgens richting het station om bepakt en bezakt naar huis te gaan. Thuis nog even de cadeautjes ingepakt en gezellig onder de kerstboom gelegd wachtend tot het kerst is of dat Zita ze uitgepakt heeft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten